Onsdagsfællesskabet

Fællesskabsaftener i Sct. Nicolai Kirke

Læs på denne side om:

• Hvad er Onsdagsfællesskabet?
    • Se eller gense oplægget
    • Familiegruppen

Programmet kan du finde her:

Program 2024 (folder)

Gå direkte til kalenderen og se emnerne de enkelte dage

Onsdagsfællesskab = Fællesskab for hele familien

page3image4043490288

Onsdagsfællesskabet er et fællesskab, hvor alle er velkomne. Hele familien kan deltage eller man kan være med som single. Vi lægger vægt på en åben, inkluderende atmosfære for både børn, voksne og ældre. De gange, der er fællesspisning er det en god måde at opleve et socialt fællesskab med andre. Hver gang er der kaffe og te (og saftevand) i kirken fra 18.30. Her får man hilst på mange forskellige, mens folk ankommer og aftenens band færdiggør de sidste lydprøver.

Den første halve time fra kl. 19.00 er der fællessang.
Man synger sammen. Programmet indeholder gamle salmer, nye lovsange, enkelte engelske tekster, børnesange og måske også en gospelsang eller to.
Variationen er vigtig, fordi mennesker er forskellige.

Kl. 19.30 deles forsamlingen op i grupper:
De voksne bliver i kirken til aftenens emne.
Børnene i én gruppe og junior-teens i en anden gruppe.
De går med den frivillige leder for deres gruppe, til denne aftens pro- gram i Nicolaihuset.
Ca. kl. 20.15 slutter det i de forskellige grupper.

Ofte går børnefamilierne herefter hjem, mens mange af de andre drikker kaffe i mindre grupper (som er sammensat på forhånd). Deltagelse i programmet er helt gratis – og kræver kun tilmelding, hvis man deltager i fællesspisning.

Har du lyst til at være med i en gruppe – eller bare vide mere om Onsdagsfællesskabet?
Kontakt:
Jane Leonhardt: e-mail: janesleonhardt@gmail.com
mobil: 4160 9050
eller sognepræst Jørgen Jørgensen, e-mail: joej@km.dk
tlf. 7462 2151

Gense aftenen

Gik du glip af sidste onsdags oplæg, eller vil du gerne se oplægget for en måned siden igen? Klik her for at komme til optagelserne. Eller på vores youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCJnIRhp349gsdc_ipYhzUgA

Familiegruppen

Vi er en gruppe på 8-10 børnefamilier i Nicolaifællesskabet. Vi prioriterer det sociale fællesskab og tid til bøn højt. Derudover er det vigtigt for os at være en del af et større fællesskab i menigheden.

Børn er en integreret del af vores gruppe, og vi ønsker, at de også må opleve sig som en del af kirkens fællesskab.

Vi følger onsdagsfællesskabets program, men mødes også selvstændigt ved siden år og har årligt flere arrangementer tilrettelagt kun for familiegruppen.