Vielse

Tillykke med kærligheden! Ønsker I at fejre kærligheden ved at blive gift i en kirke, har I tre kirker at vælge imellem i Aabenraa Sogn.

Hvordan vielsen foregår og hvilke salmer og sange, I ønsker sunget på jeres store dag, taler I med præsten om i en samtale før dagen. Har I særlige ønsker for eksempel til vielse et andet sted eller i det fri, er det også muligt.

Har I allerede sagt ja til hinanden ved en vielse på et rådhus, kan I få en kirkelig velsignelse ved en ceremoni i en kirke.

Alle par er hjerteligt velkomne - kærlighed er kærlighed – uanset køn og seksualitet, og uanset om I har været gift tidligere.

Ønsker I vielse, bedes I henvende jer til fælleskontoret – klik her for at komme direkte til kontorets side.

Det I skal huske er:

• Prøvelsesattest. Gå ind på www.borger.dk
    • Navne og adresser på 2 vidner.
    • Hvis I ønsker at ændre navn, når I bliver gift, gøres det på www.borger.dk

Vil I vide mere om vielse i kirken, kig her – Læs mere om vielse i Folkekirken